Handleiding webwinkel

Deze handleiding biedt een rode draad over de werking van de nieuwe webwinkel van Veeakker. De belangrijkste opmerkingen kan je terug vinden bij de helpdesk.

Chroniek van een bestelling


Webshop: eerst inloggen

Vooraleer je een bestelling kan plaatsen moet je inloggen. Hiervoor ga je naar 'log in'







Login-scherm: zonder klantnummer kan je niet aanloggen. Kies dan ‘nieuwe gebruiker’.

Als je reeds over een klantnummer en paswoord beschikt kan je hier je gegevens invoeren. Als je voor de eerste keer aanlogt kies je voor ‘nieuwe gebruiker’.









Nieuwe klant: alle gegevens invullen. Liefst ook met opgave gsm-nummer.

Op dit scherm moet je eerst je wachtwoord invullen. Vervolgens voer je alle gegevens in. Vergeet niet om een geldig e-mailadres op te geven en, indien mogelijk, ook een gsm-nummer. Op die manier kan de chauffeur je bereiken indien dit tijdens de levering nodig zou zijn.
Klanten voor Veeakker-leveringen moeten niet aanduiden dat ze klant zijn bij Natuurpunt. Dit is enkel voor klanten die bestellen op de leveringsrondes van Natuurpunt. Wel moet je je akkoord verklaren met de voorwaarden van de site.









Registreren, stap 2: kies je standaard afhaalpunt.

Als alle gegevens correct ingevuld zijn druk je op de knop ‘naar stap 2 van 2’. Hier kies je de lokatie waar je wil komen afhalen. De leveringsrondes van Veeakker worden weergegeven aan de hand van bestelwagens. De afhaalpunten van Natuurpunt hebben het Natuurpunt-logo meegekregen en ook de bioshops hebben een eigen icoontje.
Om een lokatie te kiezen zijn er twee mogelijkheden. Je kan de lokatie zoeken op de kaart en daar aanduiden (klik op het gewenste icoontje), of je klikt op het geselecteerde leveringspunt onder de kaart. Bij dit laatste krijg je een lijst met de verschillende afhaalpunten.
De gekozen locatie is de standaardlokatie. Je kan deze lokatie ook wijzigen voor één levering, maar om praktische redenen vragen we om zoveel mogelijk op dezelfde locatie af te halen.
BELANGRIJK: Als je de eerste keer je locatie kiest moet je steeds de locatie aanduiden, ook al staat de locatie juist. Je moet dus steeds in de lijst of op de kaart je locatie aanklikken, ongeacht wat er als afhaalpunt opgegeven staat.




Webwinkel: lijst van aangeraden producten. Kies ‘alle producten’ voor de volledige lijst.

Als je geregistreerd bent kan je dadelijk beginnen met het bestellen van producten. Je klikt op ‘producten’ en krijgt meteen de producten te zien die bij de volgende levering beschikbaar zijn.
Het scherm waarop je uitkomt is de lijst met aangeraden producten. Hier staan de promoties en producten die we graag in de kijker willen zetten. Om alle producten te bekijken klik je op de lijst met ‘alle producten’.








Webwinkel: om een product te bestellen moet je verschillende velden invullen.

Doorheen de webwinkel zijn de producten onderverdeeld in hoofdgroepen en subgroepen. Eerst selecteer je de hoofdgroep (A). Dan krijg je een overzicht van de subgroepen (B). Als je de subgroep selecteert krijg je alle producten binnen die subgroep te zien.
Hier kies je het product dat je wil bestellen (C). Producten die niet in voorraad zijn of waarschijnlijk niet geleverd kunnen worden, worden uit de webwinkel verwijderd. Als je een bepaald product van vroeger niet meer terug kan vinden dan is het product (tijdelijk) onbeschikbaar.
Tijdens het bestellen krijg je rechts op het scherm steeds een samenvatting van je bestelling te zien (D). Zo heb je steeds een overzicht van de reeds bestelde producten en hoeveelheden.

 

Product: kies aantal pakjes en hoeveelheden.

Als je een product geselecteerd hebt moet je kiezen hoeveel je van dat product wil bestellen. Om dit te doen moet je drie velden invullen:
A) Het aantal pakjes dat je wil bestellen
B) De besteleenheid waarin je wil bestellen (kilogram of stuks)
C) De hoeveelheid per pakje
Het aantal pakjes (A) kan u zelf kiezen. Dit is een vrij in te vullen veld.
De besteleenheid (B) is vastgelegd. Als een product enkel in stuks te bestellen is en niet in kilogram dan kan je hier alleen kiezen uit ‘stuks’ (zoals hier in het voorbeeld). Voor een product dat enkel op gewicht besteld kan worden zal hier ‘kg’ staan. Producten die zowel in stuks als op gewicht besteld kunnen worden krijgen hier een keuzemenu dat verschijnt op het moment dat je er op klikt.
Als de besteleenheid geselecteerd is moet ook de hoeveelheid per pakje (C) geselecteerd worden. Net zoals bij de besteleenheid zijn de mogelijkheden voor dit keuzemenu op voorhand vastgelegd. De gevogelteworst in het voorbeeld kan besteld worden per 2 of 3 stuks. Je klikt op de gewenste hoeveelheid en deze wordt dan geselecteerd.
Ten slotte moet het product nog toegevoegd worden aan het winkelmandje. Om dit te doen klik je op de groene knop ‘toevoegen’ (D).
In het blauwe vlak dat boven de producten in het winkelmandje staat kan je het afhaalpunt nog aanpassen. De aanpassing die je hier doet is slechts éénmalig. Het aanpassen van het standaard afhaalpunt is mogelijk onder het icoon ‘kies leverpunt’. Bij de lancering van de nieuwe webwinkel is het achterliggende computersysteem nog niet aangepast om van leveringspunt te veranderen. Als je een ander leveringspunt wilt dan vroeger moet je nog steeds contact opnemen met de burelen van Veeakker.


Winkelmandje: de bestelling bevestigen.

Als alle producten zijn toegevoegd en het afhaalpunt staat juist, dan kan je de bestelling doorsturen naar Veeakker. Om dit te doen klik je op de knop ‘bevestig bestelling’. Op de plaats van deze knop zie je ook het geschatte totaalbedrag van de bestelling verschijnen.
NA DIT SCHERM KOM JE OP EEN ANDER SCHERM WAAR JE NOGMAALS MOET BEVESTIGEN.
Dit scherm staat hieronder afgebeeld en uitgelegd.





Bestelling bevestigen: vergeet niet om de bestelling door te sturen.



Als je de bestelling bevestigd hebt krijg je nogmaals de vraag om de bestelling te bevestigen. Op dit scherm krijg je een samenvatting van de producten die je besteld hebt, alsook het gekozen afhaalpunt. Zolang je hier niet opnieuw hebt gekozen om de bestelling te bevestigen zal deze ook niet doorgestuurd worden. Als deze tweede bevestiging nog niet gebeurd is, heb je nog steeds de mogelijkheid om terug te gaan en je bestelling alsnog te wijzigen.
De prijzen die vermeld staan zijn richtprijzen. De kiloprijzen zijn correct, maar aangezien de gewichten niet altijd exact zijn is het mogelijk dat er kleine afwijkingen zijn in het totaalbedrag. 
Eenmaal je definitief bevestigd hebt krijg je het bericht dat de bestelling is doorgestuurd. Je krijgt hiervan ook een mail ter bevestiging. Deze mail bevat opnieuw een overzicht van de bestelling en het aangeduide afhaalpunt.


Bevestiging van de bestelling: de bestelling is doorgestuurd naar Veeakker. Je krijgt ook nog een mail ter bevestiging.

PROFICIAT: U HEEFT UW BESTELLING DOORGESTUURD NAAR VEEAKKER!
Bij problemen mag u steeds contact opnemen met Veeakker.